جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ گرید شرکت در کرج

اخذ گرید شرکت در کرج

اخذ گرید شرکت در کرج یکی از موارد مهم برای شرکت پیمانکاری محسوب می شود به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش برآن داریم تا درباره ی اخذ گرید شرکت در کرج مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه نماییم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه رتبه بندی شرکت و اخذ گرید شرکت ها با مشاوران مجرب مجتمع ثبتی پایش در ارتباط باشید. از مزایای مشاوره رایگان مشاوران بهره ببرید.

راهنمای اخذ گرید شرکت در کرج

رتبه بندی در واقع یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران می باشد.

همچنین رتبه بندی یک نوع معیار تشخیص صلاحیت است که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیمانکاران و شرکت ها اتخاذ می شود.

شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و افراد امتیازآور از ۱ تا ۵ رتبه بندی می شوند ولی شرکت های مشاور از ۱ تا ۳ رتبه بندی دریافت می کنند.

کار شرکت های پیمانکاری بیشتر در زمینه اجرایی و اجرای پروژه های عمرانی و قراردادهای اجرایی در زمینه ساخت و نظارت بر پیمانکار است ولی شرکت های مشاور در زمینه طراحی و نظارت و نظارت بر ساخت فعالیت می کنند و واسطه بین پیمانکار و کارفرما هستند.

رتبه یا گرید عموماً مختص شرکت های فنی و مهندسی می باشد بدین معنی که هرگاه سازمان دستگاه مناقصه گذار، اعم از دولتی یا خصوصی قصد انجام پروژه ای عمرانی یا فنی و یا مهندسی داشته باشد.

اجرای پروژه را به شرکت های دارای امتیاز فنی و مهندسی تایید شده استانداری مربوطه به صورت مناقصه واگذار می نماید.

طبق آیین نامه، یک سری پارامترهایی برای تعیین صلاحیت تعیین گردیده که کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی با توجه به این پارامترها و شاخص ها، امتیاز عوامل تعیین کننده شرکت مورد نظر را تعیین می نماید.

در صورتی که شرکت موفق به کسب حد نصاب امتیاز گردید و تعیین صلاحیت شد، گواهی رتبه صادر می گردد.

اخذ گرید شرکت در کرج

شرایط اخذ رتبه بندی شرکت در کرج

در زیر توضیحاتی در مورد شرایط اخذ گرید در کرج را برای شما شرح می دهیم:

سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق (معاونت فنی و عمران استانداری فعلی) شرکت ها را به دو گروه مشاور و پیمانکار تقسیم بندی نموده و برای شرکت های پیمانکاری رتبه ۵ و ۴ و ۳ و ۲ و ۱ تعریف می نماید.

که در واقع ۵ پائین ترین و ۱ بالاترین رتبه محسوب می شود و برای شرکت های مشاور رتبه ۳ و ۲ و ۱ تعریف می نماید که ۳ پائین ترین و ۱ بالاتربن رتبه است.

برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار ملاک اصل تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره یک شرکت است ولی برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

برای ارتقاء رتبه از ۵ به ۱ در شرکت های پیمانکاری مبلغ ریالی پروژه های انجام شده در ۱۵ سال اخیر توسط شرکت و نیروی فنی و مهندسی شرکت ارزیابی می گردد و در صورتی که شرکت امتیاز مورد نظر را کسب کند و اظهارنامه مالیاتی واجد شرایط را داشته باشد در آن صورت می تواند رتبه خود را از ۵ به رتبه های بالاتر ارتقاء دهد.

در خصوص شرکت های مشاور نیز برای ارتقاء از پایه ۳ به پایه ۱ مبلغ ریالی پروژه های انجام شده در ۱۵ سال اخیر، نیروی فنی و مهندسی، اظهارنامه مالیاتی، امکانات فنی و نرم افزاری ملاک است.

در صفحات دیگر این سایت زمان و شرایط و مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری و ۳ مشاور و رتبه های بالاتر از هر دو گروه به طور مجزا قید شده است.

مجتمع ثبتی و حقوقی پایش آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد، هم اکنون با ما تماس بگیرید.

رتبه بندی ( گرید ) چیست ؟

رتبه بندی شرکت ها یک نوع معیار تشخیص صلاحیت است که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای شرکت ها اتخاذ می شود.

در واقع یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت شرکت های برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران است.

رتبه بندی شرکت ها در بخش های زیر انجام می گیرد:

  1. رتبه بندی پیمانکاری
  2. رتبه بندی مشاوران
  3. رتبه بندی شرکت های انفورماتیک.
  4. رتبه بندی شرکت های EPC.
  5. رتبه بندی اندوه سازان.

گواهی صلاحیت کار پیمانکاران در کرج

اگر پیمانکار باشید و بخواهید در مناقصه ای شرکت کنید، قطعاً چشمتان به گواهی صلاحیت کار در لیست شرایط شرکت در مناقصه خواهد خورد. گواهی صلاحیت کار پیمانکاران توسط سازمان برنامه بودجه صادر می شود که همان گرید یا رتبه بندی شرکت است. لازم است با این اصطلاح نیز آشنایی داشته باشید.

برای گواهی صلاحیت کار شرکت های پیمانکاری امتیاز نیروی انسانی متخصص، امتیاز کارهای انجام شده و امتیاز توان مالی مورد بررسی قرار می گیرد.

برای گواهی صلاحیت کار شرکت های مشاور علاوه بر نیروی انسانی متخصص و امتیاز کارهای انجام شده، امتیاز ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

قابل ذکر است که تکمیل پرونده مشاوران نسبت به تکمیل پرونده ساجات پیمانکاران جزئیات بیشتری دارد و نیازمند فعالیت تخصصی بیشتری می باشد.

رشته های پیمانکاری جهت اخذ گرید شرکت در کرج

به صورت کلی شرکتها برای اخذ گرید در کرج به چند دسته طبقه بندی می شوند به طوری که برای اخذ گرید شرکتها در کرج به طبقات، شرکت های پیمانکاری,شرکتهای مشاور، شرکت‌های انفورماتیک طبقه بندی می شوند.

شرکت‌های پیمانکاری به رتبه های ۱تا ۵ رتبه بندی می شوند به طوری که رتبه۱ بهترین رتبه و رتبه ۵ پایین ترین رتبه می باشد.

شرکتهای مشاور از رتبه ۱ تا ۳ رتبه بندی می شوند ,شرکت ها برای اخذ گرید باید مدارک و شرایط لازم را داشته باشند.

یکی از این شرایط که در شرکتهای پیمانکاری باید رعایت شود وجود مهندس می باشد به طوری که برای اخذ گرید در این نوع شرکتها وجود یک مهندس با ۷ سال سابقه بیمه یا دو مهندس که هر کدام ۳ سال سابقه بیمه دارند ضروری است.

البته شرکتهای پیمانکاری براساس رشته ای که دارند بایستی مهندس با رشته مرتبط داشته باشند به طور مثال رشته پیمانکاری راه و ابنیه برای اخذ گرید باید مهندس عمران با فعالیت های اجرایی در پروژه های پیمانکاری راه و ابنیه داشته باشد یا رشته پیمانکاری تاسیسات، بایستی مهندس برق دارا باشد. زیرا برای رشته تاسیسات و یا رشته نیرو وجود مهندس برق ضروری می باشد.

به طور کلی انتخاب مهندس با رشته مرتبط برای اخذ رتبه شرکت های پیمانکاری بسیار مهم است.

رشته های پیمانکاری در ۵ پایه براساس ظرفیت وتوان مالی و اجرایی طبقه بندی می شوند شرکت های پیمانکاری تازه تاسیس می توانند در ابتدا رتبه ۵ را اخذ نمایند و به مرور زمان این رتبه را ارتقا دهند.

رشته های اخذ گرید شرکتهای پیمانکاری

  1. ساختمان و ابنیه
  2. راه وترابری
  3. صنعت و معدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6.  آب
  7. مرمت آثار باستانی
  8. کاوش های زمینی
  9. فناوری وارتباطات
  10. نفت و گاز
  11. نیرو

شرایط عمومی تعیین صلاحیت و دریافت گواهی رتبه شرکت ها در کرج

  1. شرکت در سازمان ثبت شرکت در کرج به ثبت رسیده باشد.
  2. شرکت واجد شرایط و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت در رتبه مورد نظر طبق ضوابط و دستورالعمل‌های لازم باشد.
  3. شرکت محرومیت یا ممنوعیتی برای انجام کارهای مربوطه نداشته باشد. (عدم سوء پیشینه حرفه‌ای)
  4. هیچکدام از مدیران شرکت نباید کارمند دولت باشند.
  5. سابقه کار مفید و مرتبط مدیرعامل واعضاء هیأت مدیره مؤظف بر اساس جداول 1-7 آیین نامه ضروری می‌باشد.
  6. امتیاز مدرک تحصیلی هیات مدیره و پرسنل فنی امتیاز آور فقط در یک شرکت پیمانکاری یا مشاور یا طرح ساخت محاسبه شود.

گرید شرکت

طبق آیین نامه، پارامترهایی برای تعیین صلاحیت تعیین گردیده است که کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی با توجه به این پارامترها و شاخص‌ها، امتیاز عوامل تعیین کننده شرکت مورد نظر را تعیین می‌نماید.

در صورتی‌که شرکت موفق به کسب حدنصاب امتیاز گردید، گواهی رتبه صادر می‌گردد.

شرکت آرشانیک آوید با سال ها تجربه و استفاده از کارشناسان خبره در امر رتبه بندی تمامی شرکت ها را در جهت اخذ و یا ارتقاء و یا تمدید رتبه یاری می کند.

این شرکت تمامی مواردی که در آئین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه شده است پیاده سازی کرده و بروز رسانی می کند.

شرکت آرشانیک آوید از اولین مرحله تا آخرین مرحله ی اخذ رتبه در کنار شما خواهد بود.

کافیست با ما تماس حاصل فرمایید،متخصصان شرکت همواره آماده ی پاسخگویی به مشتریان محترم می باشند.

مزایای رتبه بندی یا گرید در شرکت

  1. هر شرکتی برای عقد قرارداد با شرکت ها و سازمان های دولتی به رتبه بندی نیاز دارد. به عبارت دیگر مراکز دولتی اجازه ندارند با شرکت هایی که رتبه ندارند قرارداد ببندند.
  2. سرمایه گذار با آگاهی از رتبه بندی شرکت ها و توان فنی و مالی آنها می تواند در انتخاب شرکت مناسب برای انجام پروژه خود تصمیم بهتری اخذ نماید.
  3. شرکت های پیمانکاری برای شرکت در مناقصات دولتی می بایست دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری باشند.
  4. رتبه بندی شرکت ها در صنایع گوناگون می تواند نمای کلی از وضعیت شرکت های مختلف نسبت به هم و نقاط ضعف و قوت آنها باشد.

برای شرکت های مشاور رتبه های 1و 2 و 3 تعریف می شود که بالاترین رتبه، رتبه ی 1 و پایین ترین رتبه، رتبه ی 3 می باشد.

برای شرکت های پیمانکاری، رتبه بندی شرکتها در 11 رشته معرفی شده و در پایه های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 تعریف می شود که بالاترین رتبه، رتبه ی 1و پایین ترین رتبه،رتبه ی 5 می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ گرید شرکت در کرج

  • آخرین اساسنامه شرکت
  • آخرین اظهارنامه ثبتی شرکت (در 2 برگ)
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی مورد تایید دارایی
  • کپی سند مالکیت یا اجاره نامه مربوط به دفتر شرکت به صورت رسمی و به همراه کد رهگیری
  • آخرین صورتجلسه مجمع عمومی که بیانگر 100% صاحبان سهام و میزان سهام هر یک از سهامداران
  • تصاویر تمام آگهی‌های روزنامه رسمی شامل آگهی تاسیس، آگهی‌های تغییرات شرکت طی 15 سال گذشته و شماره به همراه تاریخ روزنامه در بالای صفحه مشخص باشد.

مهلت حضور افراد هیات مدیره در آخرین روزنامه رسمی منقضی نشده باشد.

دریافت گواهی رتبه شرکت‌ها در چه صورت ممکن است؟

  1. هیچ یک از مدیران نباید کارمند دولت باشند.
  2. شركت در سازمان ثبت شركت‌ های کرج به ثبت رسیده باشد.
  3. هیچ محرومیت یا ممنوعیتی برای انجام كارهای مربوطه توسط شرکت وجود نداشته باشد. (عدم سوء پیشینه حرفه‌ای)
  4. وجود سابقه كار مفید و مرتبط مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره مؤظف بر اساس جداول 1-7 آیین نامه ضروری است.
  5. شركت واجد شرایط و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت در رتبه مورد نظر طبق ضوابط و دستورالعمل‌های لازم باشد.
  6. امتیاز مدرک تحصیلی هیات مدیره و پرسنل فنی امتیاز آور فقط در یک شرکت پیمانکاری یا مشاور یا طرح ساخت محاسبه گردد.
  7. طبق آیین نامه، پارامترهایی برای تعیین صلاحیت تعیین گردیده است که کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی با توجه به این پارامتر و شاخص‌ها، امتیاز عوامل تعیین کننده شرکت مورد نظر را تعیین می‌نماید. در صورتی‌که شرکت موفق به کسب حدنصاب امتیاز گردید، گواهی رتبه صادر می‌گردد.

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مجتمع ثبتی پایش تماس بگیرید. مشاوران و کارشناسان ثبتی پایش آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم سلامی
مریم سلامی
1 سال قبل

سلام شرایط اخذ رتبه میفرمایید